6 Nisan 2014 Pazar

Wordpress Facebook Eklentisi Add Link to Facebook

Facebook tarafından hazırlanan Wordpress eklentisini kullanıyordum. Üzerinde durduğum en önemli konu yayınlarımın site için oluşturduğum Facebook sayfasında paylaşmaktı. Her nasılsa ayarları bozulmuş düzeltmeye kalktım bir sürü sorunla karşılaştım. Nede olsa Facebook tarafından hazırlanmış bir eklenti daha iyi olur diye neredeyse 2 gün uğraştım. Sonra farklı bir eklenti kullanmaya karar verdim. En çok indirilen ve iyi oy almış eklentileri inceledim.

Wordpress için hazırlanmış Add Link to Facebook eklentisi 1.502.177 kişi indirmiş ve yıldızı neredeyse 5 puan sayılır. Bi inceleyelim...

Add Link to Facebook Eklentinin Sayfası
http://wordpress.org/plugins/add-link-to-facebook/

1 - Facebook Sayfa Oluşturma;
Facebook girişi yap, ana sayfaya git. Üst sağda aşağı ok tuşu var tıkla ve açılan menüden sayfa oluştur linkine tıkla. Sırasıyla yönergeleri takip et. (bu notlara başlamadan önce yaptığım için diğer ayrıntıları hatırlamıyorum belki sonradan yeniden düzenlerim.)

2 -  Wordpress Facebook Eklentisi Kurulumu
Eklentimizin adı Add Link to Facebook, indirme linki yukarıda yazılı. Ben kurulumlarımı site üzerinden "Eklentiler - Yeni Ekle - Ara - kur - FTP bilgileri gir - kur - etkinleştir" yöntemi ile yapıyorum. Eklenti kurmayı bilmiyorsanız oku ve burayı oku.

3- Wordpress Site Facebook Sayfa Ayarları
Önce Facebook uygulaması kurmamız gerekiyor. Facebook girişi yapınız.

https://developers.facebook.com/apps/

Sayfasına giriniz.
+ Create New App
tıklayın açılan pencerede.
Display Name : Uygulamanın görünen adını giriniz.
Namespace : Uygulamanızın adını giriniz.
Kategori Seçiniz ve Uyulama Oluştur tıklayınız.
Wordpress Site Facebook Sayfa Ayarları


Uygulama Kodu ve App Secret Sitemize kurduğumuz eklentinin ayar sayfasına girilecek.

- Ayarlar Tıkla
+ Platform Ekle
Açılan pencerede İnternet Sitesi seçeneğini tıkla İnternet sitesi adresini gir.
App Domains bölümünede domain adresini gir.

Değişiklikleri kaydet.



Add Link to Facebook kurulumunu sitemize yapmıştık.

Ayarlar sayfası "Araçlar" menüsünde yer alıyor.

Facebook uygulama sayfasında yer alan "Uygulama Kodu ve App Secret" bilgilerini girip kaydedin.

İzin verme başlığı altında yer alan "İzin ver" butonuna tıklayarak, çıkan facebook izinlerini kabılu edin.

Gönderilerinizin Facebook sayfasında paylaşılması için Ek Ayarlar sekmesi Page/Group bölümünde Sayfa ekleden Facebook sayfanızı seçin.

Facebook sayfanızdaki paylaşımların herkes tarafından görülmesi ayarı

Umarım faydalı olmuştur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder